Mennyivel jobb a bio élelmiszer?

 

Vajon megéri a bio élelmiszerek plusz költsége? Szakemberek szerint akkor érdemes az organikusra áldozni pénzünkből, ha egy bizonyos ételből sokat eszünk.

Hogy is van ez?

A bio élelmiszerek népszerűsége manapság egyre nő, ugyanakkor nem mindenki érzi úgy, hogy szeretne jóval többet költeni rájuk, mert a hagyományos gyümölcsökkel, zöldségekkel is meg van elégedve.

De milyen esetekben érdemesebb valóban az ökológiai gazdálkodásból származó élelmiszereket venni?

A szakemberek az alábbiakat ajánlják.

Szerezzünk be organikusat abból, amire a legjellemzőbb, hogy fogékony a növényvédőszer-maradékokra – ilyen például az őszibarack. Az alma szintén, mivel a héjával különösen jól járunk rosttartalma miatt, azt tehát nem célszerű lehámozni. Márpedig ezen gyakran felhalmozódik a növényvédőszer, tehát a bio alma jó választás lehet. Ha mégsem költenénk rá, érdemes jól megdörzsölni a héjat folyó víz alatt!

Az édes paprika szintén azon zöldségek közé tartozik, amelyeken nagyobb a növényvédőszer-maradék. Bizonyos szint még biztonságosnak tekinthető, a használt anyagok általában erősek.

A gyermekek immunrendszere még nem teljesen fejlett, a növényvédőszerek szempontjából nagyobb kockázatnak vannak kitéve, mint a felnőttek. Ezért tanácsos a bio élelmiszer fogyasztása.

A zellert egyszerű alaposan megmosni, s eltávolítani róla a piszkot, a növényvédőszer-maradékot és a baktériumokat. Ráadásul ez egy ropogós, alacsony kalóriás zöldség, sok A-, C-, K-vitaminnal, folsavval, káliummal és mangánnal.

A nektarin szintén vitaminban gazdag, niacint, káliumot tartalmazó gyümölcs, melynek elég leszedni a héját vagy alaposan megdörzsölni fogyasztás előtt. Eperből, mely kitűnő C-vitamin-forrás, érdemes a helyi piaci árusoktól venni – mert jóval nagyobb esélyünk van arra, hogy növényvédőszer-mentes árut kapunk, mint ha külföldről hozatott, boltban vásárolt az a termék.

Hasonló a helyzet a körtével is, általában nagy mennyiségű növényvédőszer-maradvány található rajta, ezért jól járunk a bio élelmiszerrel. Ha mégsem azt veszünk, alaposan dörzsöljük le a héját.

Ami a szőlőt illeti, igyekezzünk kerülni az importáltat, mert ezeken nagyobb valószínűséggel találunk több növényvédőszer-maradékot. Gyermekeknek és terhes nőknek ajánlottabb a bio élelmiszer.

A spenótból, a salátából szintén tanácsosabb az organikus, mivel ezeken nagy mennyiségű szer halmozódhat fel. Vagy bio élelmiszert vegyünk, vagy termesszük otthon ezeket a zöldségeket.

Burgonyából szintén jó választás a bio, ugyanis ez egy igencsak védőszer-igényes zöldség. Az édes, ropogós sárgarépából ugyancsak jobb, ha organikusat vásárolunk.

A bio élelmiszerek sorában meg kell említeni a tejet is, amelyből célszerű ökológiai gazdálkodásból származót beszerezni.  Az organikus tej ugyanis biztosan olyan tehenektől származik, amelyek nem kaptak antibiotikumokat vagy hormonokat.

Hasonló a helyzet a marhahússal – a szupermarketek polcai helyett érdemesebb a gazdálkodóktól vásárolni.

Ami még igen fontos lehet: a kisgyermekeknek mindenképp hasznos bio élelmiszert adni. Mivel immunrendszerük még nem teljesen fejlett, nagyobb kockázatnak lehetnek kitéve, mint a felnőttek. Organikus ételekkel – és babaételekkel – egy jó kezdetet biztosítunk számukra ahhoz, hogy egészségesen.

Forrás: Adrina – napidoktor.hu

 

Hasznosnak találtad a cikket?

IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELINKRE ITT>>>