A nyers ételek ereje

   A nyers növényi ételek természetes formájukban fogyaszthatók, vitaminokban, nyomelemekben, ásványi anyagokban gazdagok. Ráadásul könnyen emészthetők is.

A kiegyensúlyozott étkezés érdekében fogyassz naponta nyers ételeket is.

A nyers ételekben – zöldségekben, gyümölcsökben – található enzimek jó emésztést és anyagcserét biztosítanak. Lehetővé teszik a tápanyagok, vagyis a vitaminok, a nyomelemek, az ásványi anyagok, a fehérjék, a szénhidrátok, a zsírok és az olajok szervezetbe kapcsolását.

Az úgynevezett anyagcsere-enzimek működtetik testünket, az emésztőenzimek dolgozzák fel táplálékunkat, és a nyers ételekben található táplálékenzimek azok, melyek segítik élelmünk tökéletes megemésztését.

Noha emésztőszerveink maguk is termelnek valamennyi enzimet, a tökéletes emésztéshez, egészségünk megőrzéséhez a táplálékokban rejlő enzimekre is szükségünk van, melyeket például a friss nyers zöldségekből, gyümölcsökből, csírákból, hőkezelés nélkül készült ételekből nyerünk.

A nyers ételek jótékony hatásai

Mivel a legtöbb zöldségben, gyümölcsben található vitamin a hőkezelés, vagyis sütés-főzés hatására tönkremegy, úgy járunk a legjobban, ha ezeket a remek vitaminforrásokat nyersen fogyasztjuk.

Ezen kívül a nyers ételek legtöbbje gazdagon tartalmaz rostanyagokat is, amelyek kifejezetten serkentik a bélműködést.

A fűszernövényekben és a hagymafélékben kisebb-nagyobb mennyiségben baktérium- és vírusölő anyagok is találhatók, melyek nyers fogyasztás esetén érvényesülnek. Hatásukra gyorsabbá válik a véralvadás, a hajszálérfalak ellenállása nő, így fokozódik az immunitás.

A növényi táplálékban túlnyomórészt telítetlen zsírsavak találhatók, melyek segítik az érvédő koleszterin képződését. Ez kedvező hatású az érrendszerre, szívműködésre és a vérkeringésre.

Forrás: life.hu

Hasznosnak találtad a cikket?

IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELINKRE ITT>>>