A zöld tea jótékony hatása

A zöld tea olyan bioaktív összetevőket tartalmaz, amelyek javíthatják egészségünket

A zöld teának sokféle kedvező élettani hatást tulajdonítanak. Ezek némelyike már tudományosan is bizonyított, más hatásokat hosszú múltra visszatekintő tapasztalati tények igazolják

A zöld tea sokkal több egy zöld színű folyadéknál. A tea levele rengeteg bioaktív összetevőt tartalmaz, amelyek a szervezet számára nagyon értékes tápanyagok. Ilyen bioaktív összetevők a polyfenolok (pl. flavonoidok) amelyek rendkívül hatékony antioxidánsként segítik a szervezetünket. Ezek képesek arra, hogy a testben lévő szabadgyök képződést csökkentsék, és megvédjék a sejteket a különböző károsodásoktól. A szabadgyökökről már ismert tény, hogy jelentős szerepük van az öregedés folyamatában és számos betegség kialakulásában.

A zöld tea egyik legjelentősebb összetevője az Epigallocatecin Gallate (EGCG)nevű antioxidáns, amelyet számos betegség kezelésénél kiváló eredményekkel alkalmaztak, és valószínűleg ennek az összetevőnek köszönheti elsősorban a zöld tea a vele öszefüggésben emlegetett gyógyító hatásokat.

A zöld tea összetevői segítik az agyműködést

A zöld tea koffeint tartalmaz, amely serkentő hatású. A zöld tea koffeintartalma messze nem olyan magas, mint a kávéjé, de ahhoz pont elegendő, hogy élénkítő hatást váltson ki a túl sok koffeinfogyasztással járó idegesség érzése nélkül. A koffein gátolja az adenozin nevű anyagot az agyban, amelynek hatására más, élénkséget okozó hormonok (pl. dopamint) szabadulnak fel.

A koffein hatását egyébként már nagyon sokszor vizsgálták korábban is, és egyértelműen arra az eredményre jutottak, hogy jelentősen hozzájárul olyan agyi tevékenységekhez, amelyek hatására például jobb kedvünk lesz, éberebbé válunk, javul a reakcióidőnk és a memóriánk.

Azonban a zöld tea nem csak koffeintartamával segíti az agy munkáját. Tartalmaz még egy L-theanin nevű aminosavat, amely képes átjutni a vér és agy közötti határon. Az L-theanin növeli a nyugtató hatású GABA nevű hormon működését is. A vizsgálatok azt igazolják, hogy a koffein és az L-thianin egymást erősítik, így együttes hatásuk rendkívül jótékonyan segíti az agy működését. A zöld teában található L-thinanin és a kisebb mennyiségű koffein mérsékeltebb és más jellegű élénkséget okoz, mint a kávé. A megkérdezettek többsége azt állította, hogy összehasonlítva a kávéval, sokkal kiegyensúlyozottabban és hatékonyabban tud dolgozik ha zöld teát fogyaszt.

A zöld tea csökkentheti a szív-és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázatát

A szív-és érrendszeri betegségek – pl. szívproblémák, sztrók – az egész világon a vezető halálokok között vannak. A különböző vizsgálatok azt muttják, hogy a zöld tea segítségével javítható néhány elsődleges kockázati tényező, mint pl. az összkoleszterin-, az LDL koleszterin-és a trigliceridszint. A zöld tea jelentősen megnöveli a vér antioxidáns hatását, amely megvédi az LDL koleszterinrészecskéket az oxidációtól, amely része a szívbetegségek kialakulásához vezető folyamatnak. Áldásos hatásának köszönhetően nem meglepő, hogy azok, akik rendszeresn fogyasztanak zöld teát 31%-kal kisebb az esélyük arra, hogy szív-és érrendszeri betegségek alakuljanak ki náluk.

Segít megőrizni az egészséges testsúlyt

Több tanulmány bizonyítja, hogy napi egy csésze zöld tea csökkenti a testzsírt, főleg a hasi tájékon. Tanulmányok szerint a koffein és a tea más összetevőinek kombinációja fokozza az anyagcserét, a kalóriák égetését és a zsír lebontását.

Remek vitamin és ásványi anyag forrás

A zöld tea kitűnő vitamin forrás, nagy mennyiségű C-, D-, E-, K-és B2-vitamint tartalmaz. Ennek köszönhetően rendkívül jó immunerősítő, energetizál, ennek következtében pedig jelentősen megnövekedhet állóképességünk és teherbírásunk.
A zöld tea továbbá számos ásványi anyagot, nyomelemet is tartalmaz, többek között van benne vas, magnézium, nátrium, kálium, mangán, de tartalmaz rezet, cinket és alumíniumot is. Ezek mindegyikére szüksége van szervezetünknek, hogy egészségesen és kiegyensúlyozottan működhessen.

Egészségesen tartja a bőrt
A zöld tea egyik csodálatos hatása a pattanások elleni hatékonyságában áll. Nyugtatja a bőrirritációkat, csökkenti a gyulladásokat és megtisztítja a bőrt a szennyeződésektől. Ha fiatalabbnak szeretnénk kinézni, napi egy-két csésze zöld tea sokat segíthet. Az antioxidáns és gyulladáscsökkentő tulajdonságai révén védi a bőrt a ráncosodásért, a barna foltokért és a bőr öregedéséért felelős szabadgyökök káros hatásaitól.

Erősíti a csontokat
A zöld tea napi fogyasztása segít megőrizni a csontok sűrűségét, magas fluoridtartalma segít a csontokat erősen tartani. A tea rendszeres fogyasztásával csökken a csontritkulásos törések kockázata, mert a benne lévő antioxidáns és gyulladáscsökkentő hatóanyagok megelőzik a csont sűrűségének csökkenését.

Erősíti az immunrendszert
A zöld teában lévő antioxidánsok, polifenolok és flavonoidok erősítik az emberi szervezet immunrendszerét, így egészségesebbé tesz, mivel harcol a fertőzések ellen. Ezáltal megakadályozza, hogy megfázzon vagy elkapja az influenzát. Ha már megbetegedett, a zöld teában lévő nagy mennyiségű C-vitamin segít a megbetegedés kezelésében.

 

A zöld tea olyan bioaktív összetevőket tartalmaz, amelyek javíthatják egészségünket >>>

 

Tetszett?

Ha szívesen olvasol cikkeket a természetes egészségmegőrzésről, akkor bátran megadhatod az e-mail címed és neved

ITT

Kérheted a tájékoztató leveleinket >>>>